Regulamin Gabinetu Psychologiczno - Psychoterapeutycznego Urszula Borzęcka
Niniejszy Regulamin został opracowany z myślą o Państwa wygodzie oraz w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług, a także z uwzględnieniem obowiązujących w tym zakresie regulacji prawnych. Moim priorytetem jest zapewnienie Klientom/Pacjentom bezpiecznego, komfortowego oraz profesjonalnego środowiska, sprzyjającego pracy nad zdrowiem psychicznym i emocjonalnym. Uprzejmie proszę o zapoznanie się z treścią Regulaminu, aby nasza współpraca przebiegała sprawnie i efektywnie.
Warunkiem skorzystania z moich usług jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin, Klient/Pacjent wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jednak niezbędna do złożenia zamówienia wizyty, jej finalizacji poprzez dokonanie zapłaty, a także bezpośredniej realizacji świadczonych przeze mnie usług.
Podstawowe informacje
- Urszula Borzęcka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Gabinet Psychologiczno - Psychoterapeutyczny z siedzibą w Warszawie 00-712. przy ul. Bluszczańskiej 76/121, NIP: 9730697142, zgodnie z przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi i zarządza prywatnym gabinetem w ramach Gabinet Psychologiczno - Psychoterapeutyczny Urszula Borzęcka (dalej zwana jako „Gabinet”). W ramach działalności Gabinetu świadczone są usługi psychologiczne, psychoterapeutyczne i coachingowe.
- Obszarem działania Gabinetu w zakresie prowadzonej działalności stacjonarnej jest miasto Warszawa i okolice, a w przypadku usług świadczonych online – nie ma ograniczeń terytorialnych.
Zakres przedmiotowy Regulaminu
Niniejszy Regulamin określa organizację i opis procesu świadczenia usług w Gabinecie, a w szczególności:
- nazwę Gabinetu;
- cele i zadania Gabinetu;
- strukturę organizacyjną Gabinetu;
- rodzaj oraz zakres świadczonych usług;
- miejsce i czas świadczenia usług;
- przebieg procesu świadczenia usług;
- sposób kierowania Gabinetem;
- warunki pobierania odpłatności za świadczone usługi.
Słownik pojęć podstawowych
Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
- Specjalista - psycholog, psychoterapeutka, świadcząca na rzecz Klienta/Pacjenta specjalistyczne usługi związane z zakresem wykonywanego zawodu. Specjalistą świadczącym usługi na rzecz Klienta/Pacjenta jest Urszula Borzęcka.
- Klient/Pacjent - osoba zwracająca się o świadczenie usług przez Specjalistę lub korzystająca z usług świadczonych przez Specjalistę. Klientem/Pacjentem jest zarówno osoba dorosła, jak i osoba małoletnia (tylko w Terapii Rodzin). W przypadku Klienta/Pacjenta małoletniego znajdą zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, które dotyczą jego reprezentowania lub współdziałania z jego przedstawicielem ustawowym lub innym opiekunem prawnym lub opiekunem faktycznym.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 22 z indeksem 1 Kodeksu cywilnego).
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, który nie dokonuje zamówienia w ramach prowadzonej działalności zawodowej (zwany dalej Przedsiębiorcą uprzywilejowanym) - osoba fizyczna dokonująca zamówienia w zakresie niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z charakteru zamówionej usługi wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Usługa – usługi świadczone w ramach działalności Gabinetu:
- konsultacje psychologiczne,
- poradnictwo psychologiczne,
- wsparcie psychologiczne,
- interwencja kryzysowa,
- psychoterapia indywidualna,
- terapia rodzinna,
- psychoterapia par,
- coaching.
Usługodawca/Właściciel Gabinetu - Urszula Borzęcka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Gabinet Psychologiczno - Psychoterapeutyczny z siedzibą w Warszawie 00-712. przy ul. Bluszczańskiej 76/121, NIP: 9730697142
Cele i zadania Gabinetu
- Podstawowym celem działania Gabinetu jest świadczenie usług psychologicznych i psychoterapeutycznych i coachingowych.
- Do podstawowych zadań w zakresie usług świadczonych w ramach Gabinetu należą, w zależności od wybranej ścieżki postępowania odnoszącej się do indywidualnej sytuacji Klienta/Pacjenta:
- konsultacje psychologiczne,
- poradnictwo psychologiczne,
- wsparcie psychologiczne,
- interwencja kryzysowa,
- psychoterapia indywidualna,
- terapia rodzinna,
- psychoterapia par,
- coaching.
Struktura organizacyjna Gabinetu, miejsce i czas świadczenia usług oraz sposób kierowania Gabinetem
- Strukturę organizacyjną Gabinetu tworzy jednoosobowy gabinet zlokalizowany w lokalu usługowym w Warszawie 00-712 pod adresem: ul. Bluszczańska 76/121.
- We wskazanym gabinecie usługi świadczone są dniach i godzinach dobywania sesji. W wyjątkowych sytuacjach, Usługodawca może zamknąć gabinet, o czym poinformuje Klientów/Pacjentów indywidualnie.
- Szczegółowe informacje o godzinach świadczenia usług przez Właściciela Gabinetu, Klient/Pacjent może uzyskać telefonicznie lub e-mailowo.
- Ustawowe dni świąteczne są wolne od pracy i opłat, chyba że podczas trwającego procesu terapeutycznego Usługodawca podejmie z Klientem/Pacjentem inne ustalenia.
- Gabinet jest prowadzony przez Właściciela Gabinetu, który zarządza i kieruje Gabinetem.
- Właściciel Gabinetu wykonuje wszystkie prawa i obowiązki, jakie nakładają na niego powszechnie obowiązujące przepisy prawa, prowadzi sprawy oraz reprezentuje Gabinet na zewnątrz.
Przebieg procesu świadczenia usług
- Właściciel Gabinetu organizuje świadczenie usług na rzecz Klientów/Pacjentów w sposób zapewniający im najdogodniejszą formę korzystania z usług, z dbałością o zdrowie i bezpieczeństwo Klientów/Pacjentów, a także jakość świadczonych usług.
- Gabinet w ramach oferowanych usług nie udziela porad przez telefon lub e-mail. Jeżeli Klient/Pacjent potrzebuje natychmiastowego wsparcia, powinien zadzwonić pod numer 116 123 (ogólnopolska poradnia telefoniczna dla osób przeżywających kryzys emocjonalny) lub udać się do najbliższego ośrodka interwencji kryzysowej.
- Rezerwacja wizyt odbywa się telefonicznie - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00.
- Usługi świadczone są w terminie uzgodnionym z Klientem/Pacjentem w gabinecie stacjonarnym lub na platformie internetowej Teams.
- Wizyta trwa w zależności od usługi:
- konsultacje psychologiczne - 50 minut,
- poradnictwo psychologiczne - 50 minut,
- wsparcie psychologiczne - 50 minut,
- interwencja kryzysowa - 50 minut,
- psychoterapia indywidualna - 50 minut,
- terapia rodzinna - 80 minut,
- psychoterapia par - 80 minut,
- coaching - 80 minut.
- Spóźnienie się na wizytę będzie skutkowało skróceniem czasu jej trwania o długość spóźnienia.
- Jeżeli Klient/Pacjent nie odwoła wizyty 48 godziny przed umówionym terminem wizyty (w przypadku terminów poniedziałkowych – w poprzedzający piątek, zaś w przypadku terminów następujących po dniu świątecznym – w ostatni poprzedzający je dzień roboczy) i nie przyjdzie na umówioną wizytę w gabinecie stacjonarnym lub nie pojawi się na wideorozmowie na platformie online, wówczas wizyta traktowana jest jako odbyta, pełnopłatna. Z uwagi na powyższe, wpłacona przez Klienta/Pacjenta kwota na rachunek bankowy Usługodawcy w przypadku konsultacji pierwszorazowej lub dalszych wizyt odbywających się w formie zdalnej - nie podlega zwrotowi. W przypadku płatności w gabinecie stacjonarnym, Klient/Pacjent będzie obowiązany uregulować zaległą płatność z tytułu niewykonania umowy na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego, w związku z tym otrzyma od Usługodawcy przypomnienie oraz będzie miał obowiązek zapłaty takiej kwoty w terminie najpóźniej do 7 dni od otrzymania przypomnienia o płatności. Należność z tego tytułu, należy uregulować w każdym przypadku przed kolejnym spotkaniem. Z kolei, w razie cyklicznych spotkań terapeutycznych (regularnych sesji), Usługodawca może ustalić z Klientem/Pacjentem odmienny sposób postępowania niż ten wskazany powyżej.
- W przypadku braku dokonania płatności za pierwszorazową konsultację (w formie stacjonarnej lub zdalnej) oraz dalsze wizyty odbywające się w formie zdalnej, dochodzi do anulowania zarezerwowanego terminu.
- W trakcie cyklicznych spotkań terapeutycznych (regularnych sesji), w przypadku braku możliwości wniesienia przez Klienta/Pacjenta opłaty za daną sesję, decyzję w zakresie kontynuacji spotkań oraz terminu uiszczenia płatności, podejmuje Usługodawca samodzielnie po omówieniu tego tematu z Klientem/Pacjentem.
- Osoba zamawiająca wizytę odpowiada za wskazanie nieprawidłowych danych uniemożliwiających realizację zamówienia, w szczególności błędy w numerze telefonu, adresie e-mail, a w razie zamawiania wizyt przez osoby trzecie, a nie bezpośrednio przez Klienta/Pacjenta, za brak przekazania informacji Klientowi/Pacjentowi o zamówionej dla niego Usłudze. W tym zakresie Usługodawca nie będzie ponosił odpowiedzialności, gdy w wyniku niewyjaśnienia tych okoliczności, finalnie nie dojdzie do realizacji Usługi.
- Usługodawca korzysta z superwizji u certyfikowanego superwizora, z zachowaniem zasad zapewniających anonimowość oraz w inny sposób zabezpieczający dobra osobiste Klientów/Pacjentów.
Konsultacje/terapia małoletnich
- Nie prowadzę konsultacji i terapii małoletnich. Pracuję z osobami dorosłymi z wyjątkiem udziału małoletnich w sesjach Terapii Rodzinnej.
- Dziecko uczestniczy w sesji jedynie podczas Terapii Rodzinnej. Pierwsze spotkanie konsultacje Terapii Rodzinnej odbywają się z osobami dorosłymi - Rodzicami lub Opiekunami Prawnymi dziecka. Dzieci są zapraszane na wspólne sesje z Rodzicami lub Opiekunami Prawnymi jeśli Terapeutka widzi taką konieczność. Jeśli jest taka potrzeba to część spotkania lub całe spotkanie odbywa się z samym dzieckiem. Setting terapeutyczny czyli kto uczestniczy w sesji Terapii Rodzinnej może być zmienny. Rodzicowi/opiekunowi prawnemu mogą być udzielone ogólne informacje o przebiegu spotkania z dzieckiem, o ile będzie to z korzyścią dla stanu psychofizycznego dziecka.
Prawa i obowiązki Klienta/Pacjenta
- Usługi na rzecz Klientów/Pacjentów są świadczone przeze Usługodawcę, specjalistę posiadającego odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Usługi są świadczone z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom.
- Klienci/Pacjenci będący z Usługodawcą w relacji psychoterapeutycznej zobowiązani są do przestrzegania niniejszego Regulaminu i ustalonego kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny zawierany jest bezpośrednio z Usługodawcą, a jego zasady mogą nieznacznie modyfikować niniejszy Regulamin.
- Klient/Pacjent ma prawo do informacji m.in. o swoim stanie zdrowia i przebiegu terapii, w sposób dla niego zrozumiały. Udzielanie informacji o usługach świadczonych na rzecz Klienta/Pacjenta innym osobom, może nastąpić tylko za jego zgodą lub w innych przypadkach określonych przepisami prawa.
- Klient/Pacjent ma prawo uczestniczyć w świadomym podejmowaniu podstawowych decyzji terapeutycznych dotyczących jego zdrowia na warunkach określonych w kontrakcie terapeutycznym.
- Świadcząc usługi na rzecz Klientów/Pacjentów, Usługodawca kieruje się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne, kodeksy dot. wykonywania określonego zawodu.
- Klient/Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
- Klient/Pacjent na terenie gabinetu ma bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu, jak i używania innych środków odurzających.
- Klient/Pacjent ma obowiązek szanować wyposażenie będące w posiadaniu Gabinetu. Klient/Pacjent zobowiązany jest pokryć koszty z tytułu szkód powstałych z jego winy.
- Klient/Pacjent ma obowiązek przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz przepisów przeciwpożarowych.
- Klient/Pacjent ma obowiązek utrzymywania higieny osobistej oraz stosowania się do zaleceń Usługodawcy lub zapisów wzajemnych ustaleń.
- W sytuacji pozostawienia przez Klienta/Pacjenta na terenie gabinetu bez opieki odzieży, przedmiotów wartościowych i pieniędzy, Usługodawca nie ponosi za powyższe odpowiedzialności.
- W przypadku nieprzestrzegania przez Klienta/Pacjenta postanowień niniejszego Regulaminu, może mu zostać odmówione świadczenie usług, z wyjątkiem sytuacji np. zagrażających jego życiu i zdrowiu.
- Dokumentacja psychologiczna/psychoterapeutyczna jest sporządzana według obowiązujących zasad prawnych, przechowywana z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, poufna i chroniona przed dostępem osób postronnych.
- W szczególnych sytuacjach zagrożenia zdrowia lub życia ludzkiego oraz innych sytuacji, w których Usługodawca jest prawnie do tego zobowiązany, dane osobowe Klienta/Pacjenta mogą zostać ujawnione właściwym organom i podmiotom na mocy przepisów wynikających z Ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów oraz Kodeksu karnego, czy też na podstawie innych odpowiednich regulacji prawnych.
- W stanach zagrożenia zdrowia i życia Klienta/Pacjenta lub innych osób, Usługodawca ma prawo zatrzymać Klienta/Pacjenta w gabinecie i wezwać służby ratunkowe lub inne.
Wysokość opłat za udzielanie świadczeń i formy płatności
- Właściciel Gabinetu świadczy usługi wyłącznie odpłatnie.
- Wysokość opłat za świadczone usługi jest ustalana zgodnie z cennikiem dostępnym na stronie internetowej: https://uborzecka.pl/cennik
- Opłaty za usługi dostępne w Gabinecie mogą ulegać zmianie.
- Klient/Pacjent dokonuje płatności za usługi:
- W przypadku pierwszorazowych konsultacji lub wizyt odbywających się w formie zdalnej, płatność poprzez podanie kodu blik na terminal kart płatniczych lub na rachunek bankowy: Urszula Borzęcka bank: ING nr konta: 84 1050 1054 1000 0090 8215 5376
- płatność kartą na terminalu płatniczym lub gotówką bezpośrednio w gabinecie stacjonarnym – Klient/Pacjent może dokonać płatności w dniu realizacji Usługi w gabinecie stacjonarnym, po przeprowadzonej sesji do rąk specjalisty (ta forma płatności nie dotyczy konsultacji pierwszorazowych i dalszych wizyt odbywających się w formie zdalnej).
- W przypadku pierwszorazowych konsultacji (stacjonarnych i online) lub dalszych wizyt odbywających się w formie zdalnej, warunkiem rezerwacji terminu i odbycia spotkania jest dokonanie przelewu na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 4 lit. a powyżej, z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem. Zalecane jest przesłanie potwierdzenia przelewu, po dokonaniu takiej płatności na adres e-mail: kontakt@uborzecka.pl
Zamawianie usług na odległość
Techniczne warunki korzystania ze strony internetowej oraz świadczenia usług
Korzystanie ze strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Klienta/Pacjenta następujących wymagań technicznych:
- posiadania urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Windows, Android, iOS;
- zainstalowania na urządzeniu, o którym mowa w pkt a) powyżej najnowszej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takiej jak: Internet Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome lub innej kompatybilnej, obsługującej pliki cookies oraz
- posiadania aktywnego konta poczty e-mail oraz/lub numeru telefonu.
-
W przypadku usługi wideorozmowy oprócz wymagań określonych w ust. 1, konieczne będzie wyposażenie urządzenia do odbioru wideorozmowy w mikrofon, wbudowany głośnik lub słuchawki oraz kamerę internetową.
Obowiązkiem Klienta/Pacjenta przed skorzystaniem z usługi wideorozmowy jest sprawdzenie czy posiadany przez niego sprzęt spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z usługi przez Klienta/Pacjenta, może on zwrócić się do Usługodawcy o udzielenie wskazówek i wyjaśnienie wątpliwości.
Jednocześnie należy poinformować, że problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym lub innym, z którego korzysta Klient/Pacjent (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi/Pacjentowi dostęp do usług wideorozmowy.
Ze względu na niezależne od Usługodawcy właściwości sieci Internet oraz sprzętu komputerowego i innych, Usługodawca nie gwarantuje nieprzerwanego i niezakłóconego dostępu do usługi wideorozmowy.
Rezerwacja usług poprzez e-mail
W celu rezerwacji Usługi za pomocą korespondencji elektronicznej (e-mail), należy wybrać adres e-mail: kontakt@uborzecka.pl, a następnie na wybrany adres wysłać wiadomość mailową. Klient/Pacjent otrzyma odpowiedź zwrotną w ciągu 24 godzin. Jeżeli po wymianie wiadomości, Klient/Pacjent zdecyduje się na realizację dalszych odpłatnych Usług, wtedy Klient/Pacjent samodzielnie umawia wizytę w stacjonarnym gabinecie.
Rezerwacja usług przez telefon lub SMS
W celu rezerwacji Usługi przez telefon lub wysyłając SMS, należy wybrać numer telefonu: +48 519 118 283
Jeżeli po przeprowadzeniu rozmowy telefonicznej lub w odpowiedzi na wysłany SMS, Klient/Pacjent zdecyduje się na realizację dalszych odpłatnych Usług, wtedy umawiana jest wizyta w stacjonarnym gabinecie lub online.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności: https://uborzecka.pl/polityka+prywatności+i+cookies.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.03.2025 i jest dostępny na stronie internetowej pod adresem: https://uborzecka.pl/regulamin .